"Margareta Paslaru Un mit al muzicii usoare romanesti” – compozitorul George Grigoriu, Super Magazin 07.1994; “O legendă vie a României, o artistă cu totul speciala” - J.National 9.07.2008; “Margareta Paslaru este o mare, mare artista” – regizoarea Elisabeta Bostan, Adevarul 27.09.2008; “Mitul Margareta Paslaru continua sa traiasca!” – Jurnalul Saptamanii, Tel Aviv 5.11.2009 I. Segal; “Talentul universal al Margaretei Paslaru reprezinta intr-adevar un fenomen extraordinar” – Borba, Belgrad 1965; “Am considerat parcurgand paginile de creatie ale Margaretei Paslaru ca domnia sa face parte din clasicismul muzicii romanesti prin valoarea compozitiilor” - prof. dr. Mihai Cosma TVR3 2010; “Margareta Paslaru figureaza in Lexiconul Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor” – muzicologul Viorel Cosma - Aula Uniunii Compozitorilor 22.09.2008; “La începutul primăverii, doamna Margareta Pâslaru, un adevărat icon al muzicii românești, pășește în cel de-al 63 an de carieră artistică iar Muzeul Municipiului Bucureşti o omagiază prin organizarea unei expoziții retrospective. Margareta Pâslaru este o figură emblematică a lumii artistice românești, cântăreață, compozitoare, actriță și realizatoare TV și radio.” - muzeulmunicipiuluibucuresti.ro 26.02.2021; “Margareta Pâslaru este onorată ca una dintre cele mai complexe personalităţi ale culturii româneşti, cu o carieră absolut fabuloasă.” - Rador.ro, 09.07.2021

Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 9 iulie 2014

Astazi e ziua ta, Margareta Paslaru

Sursa: Jurnalul National  / 07.07.2014 / autor Ramona Vintila

“Sunt flacără, sunt jar, sunt pară, merg printre oameni luminând... şi ard şi ard, aşa întruna...” 

Şi-a urmat vocaţia cu ardere

Diversificarea exprimării artistice face parte din felul său de fi. Neliniştea, curiozitatea, descoperirea soluţiei care rezolvă problema, faptul că este necesară celor din jur o încarcă progresiv cu energii nebănuite. Personalitate complexă a culturii româneşti, Margareta Pâslaru împlineşte miercuri 71 de ani. La mulţi ani!

“Văd viaţa prin prisma faptelor şi nu a vârstei... Viziunea artistică şi inspiraţia au conceput CD-ul de autor, «Actorii cântă»... Voi felicita din nou întreaga distribuţie, admir solidaritatea breslei în beneficiul Campaniei Naţionale «Artiştii pentru Artişti». Au răspuns chemării cu generozitate. Cred că ideile trasează drumuri pe care şi alţii le vor parcurge perpetuând proiectul. «Libertatea nu se învaţă ci reflectă un fel de a fi» este dedicată mediului înconjurător. Versurile poetului Marius Tucă m-au inspirat şi am compus muzica «La un capăt al lumii TU la celălalt EU». I-am încredinţat piesa actorului Silviu Biriş, prezent pe CD-ul de autor «Actorii cântă» (https://www.youtube.com/watch?v=rlJQGy9Xh18). Videoclipul reuneşte tineri pe care i-am invitat la rubrica radiofonică «Margareta prezintă pe...». Astfel, în 2010 l-am remarcat pe chitaristul Călin Grigoriu, iar în 2011 pe violoncelistul Ştefan Cazacu. Susţinând talentul muzicienilor de viitor, i-am cooptat pe amândoi în propriile proiecte, mulţumind magazinului Muzica, studioului de înregistrări Jolt şi Andrei Kerestely pentru participare.

Imaginaţia, compasiunea, perseverenţa există. Conceptul «Vise frumoase, copii» funcţionează. Am interpretat rolul povestitorului pe audio-book-ul «Basme fermecate» la editura Curtea Veche, şi pe alte trei, la editura Litera. Îmi doresc nespus ca programul pilot, înregistrări audiate prin difuzoare la Spitalul «Grigore Alexandrescu», să fie preluat de spitalele din ţară, seara la culcare. Poveştile şoptite, o formă de terapie-audio, calmează durerea, alină suferinţa micilor pacienţi. Încercaţi, vă rog, vă veţi convinge! 

Desigur, refuzul face parte din meserie, respingerea unor proiecte naşte idei noi, mi-am urmat vocaţia cu ardere; vorba compoziţiei proprii inspirată de Virgil Carianopol: «Sunt flacără, sunt jar, sunt pară, merg printre oameni luminând... şi ard şi ard, aşa întruna...».

Ce îmi datorez? Hm... de fapt visez o galerie de artă, cu un pian, la care tinerii să ilustreze tablourile, sculpturile. Voi cânta cu ei, experimentând.” 

Timpul? “Mă iubeşte, îmi dă vitalitate pentru a eleva resursele interioare.”

Fericirea? “Are gustul pasiunii...«Fericit e acel ce ştie să dea», aşa sună propria compoziţie, «Fericirea mult visată».”

La cei 71 de ani pe care îi împlineşte miercuri, “altitudinea ideilor, inspiraţia, energii creatoare, toate îmi depăşesc aşteptările”.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu